נדחתה בקשת החנינה של יונתן היילו

היום נדחתה בקשת החנינה של יונתן היילו, זמן קצר לפני שאושרה בקשת השחרור המוקדם של משה קצב.
יונתן, שהסגיר עצמו למשטרה, שהודה במעשיו וביקש מחילה, שמגיע מרקע סוציו-אקונומי קשה ועבר טראומה מתמשכת – הוא לא ראוי לחמלה של מערכת המשפט, מסתבר. לעומתו, משה קצב שלא הודה במעשיו ולא הביע עליהם חרטה, שסירב לשיקום ושניצל את מעמדו וקשריו כדי השתלח בנפגעות – הוא כן זכאי לחמלה., וזוכה בפרס – שחרור מוקדם.
אם יש מסר אחד ששתי ההחלטות הללו משדרות הוא שמערכת המשפט שלנו עדיין רואה בקורבנות אונס חשודים שלא ראויים לאמון וחמלה, ואילו את המטרידים והאנסים עצמם היא רואה כקורבנות. אבל מעבר לראייה המעוותת הזאת ישנם אנשים, ישנו יונתן, שנכנס ללב של כולנו ושאסור לנו לשכוח אותו לרגע

כותבת ספיר:

זה לא קורה הרבה אבל אני מרגישה שרק דמעות יורדות ומילים לא יוצאות לי בסדר הגיוני, אולי בגלל שאין צדק ואין היגיון. יונתן ואני מדברים כמה פעמים בשבוע. היום כשנשיא המדינה הודיע שהוא דוחה את בקשתו של יונתן לחנינה זה לא מרגיש לי כמו עוד מכשול במאבק שצריך לעבור. זה כואב לי ועצוב לי שחבר שלי שסבל המון, בחור מקסים ועדין, שבחר בחיים שלו על פני אונס בפעם השלישית, יישאר בכלא. זה עצוב לי וזה כואב לי כי כל כך מגיע לו להתחיל כבר את את החיים שלו, שגם ככה יהיו קשים ולא פשוטים. רק לפני כמה ימים הלכתי לבנק הדואר והוצאתי כמה מאות שקלים מהכסף שלי והפקדתי לו בקנטינה כדי לחזק אותו כלכלית וגם מורלית. כי יונתן נכנס לי ללב. השבוע הוא התחיל לעבוד במתפרה של הכלא, ללמוד מקצוע שיוכל לעזור לו להתפרנס ויש המון תקווה בשיחות שלנו.
אבל איו צדק בעולם הזה. קצב הולך להשתחרר ויונתן לא. אנס שלא הביע חרטה, השתלח בכל המתלוננות נגדו ורדף אותן כשהוא מנצל את מעמדו. כשהוא ישתחרר הוא יחיה ברווחה, יחזור לבית המוגן שלו וכל חבריו ותומכיו יקיפו אותו.
במקביל מדינת ישראל המחורבנת והגזענית על כל מוסדותיה דפקה את יונתן שוב ושוב, נותנת פרסים לאנסים ומענישה את הנפגעים הקמים להגן על עצמם.
ראיתי אלפי פוסטים של אנשים שחושבים שליונתן מגיעה חנינה אבל רגע האמת שלנו כחברה הוא לא בסטטוסים בפייסבוק או בטוקבקים. יום אחד יונתן ייצא מהכלא והלוואי שזה יהיה מוקדם ככל האפשר וכשזה יקרה אסור לנו להתייחס אליו כאל אסיר לשעבר או כאל רוצח. אני רוצה שאנשים יתמכו בו ברחוב, אני רוצה שייקחו אותו למקומות עבודה וייתנו לו הזדמנות, אני רוצה שיעזרו לו לשכור דירה ולהתקבל ללימודים ולהקים משפחה. אני רוצה שהוא יהיה אהוב כמו שמגיע לו להיות אהוב. אני רוצה שאנחנו כחברה ניתן לו חנינה.
אומרות שהאישי הוא הפוליטי והפוליטי הוא האישי, אבל היום הפוליטי מרגיש לי אישי במיוחד. המאבק לא ייגמר עד שיונתן לא ישתחרר.

דווקא עכשיו, אני מפצירה בכם לשלוח תרומות לקנטינה ומילות תמיכה ליונתן, זה חשוב לו יותר ממה שאפשר לדמיין.
לינק לתרומה מאובטחת>> http://freeyonatan.weebly.com/
מכתבי תמיכה ליונתן שלחו למייל: freedom4yonatan@gmail.com
או בהודעה פרטית לדף לשחרר את יוני –lethimgo

 

%d7%91%d7%97%d7%95%d7%a5

ka5667

תגובה אחת ל-“נדחתה בקשת החנינה של יונתן היילו

להשאיר תגובה

