המגזין עם אושרת קוטלר , אוקטובר 2012

kotler_01

צעיר מנתניה רצח את שכנו שאנס ושדד אותו. לפני חודש בית המשפט העליון קיבל את גרסתו וקבע כי פעל מתוך הגנה עצמית. אך יונתן היילו, שממתין לגזר דינו, עדיין עלול לשבת 20 שנה בכלא. "במקרה הייתה שם אבן גדולה ואז התחלתי לדפוק לו על הראש", שחזר

לצפייה בכתבה באתר נענע10

חודש לאחר שבית המשפט העליון קיבל את ערעורו, שהודה בהריגת שכנו לאחר שזה אנס שדד ותקף אותו כמה פעמים, יונתן היילו מדבר על תיאטרון האבסורד של מערכת המשפט הישראלית, שסרבה בתוקף לבדוק אותו במכונת פוליגרף או להקשיב לטענותיו. עם זאת, גם אם לא יימצא אשם ברצח, עדיין יצטרך לשוב לשכונת קריית נורדאו, שם הוא יפגוש את חבריו של איילין העלולים לנקום בו.

במאי 2010, שלוש שעות לאחר שחנק למוות את איילין בן ה-24, שעמד לדין בגין אונס קטינה, סחיטה, עבירות רכוש ותקיפת שוטרים, היילו שלו היה עבר נקי, התייצב במשטרה והודה ברצח. "אמרתי לשוטרים שאני הרגתי, לא האמינו לי ואמרו לי לך. התעקשתי אז שמו לי אזיקים ושמו אותי בתא", משחזר היילו.

היילו משחזר את ליל הרצח וטוען כי איילין רצה לאנסו שוב. "הוא אמר לי אני רוצה ממך אלף שקל. התחלתי להתחנן אמרתי לו מה אתה רוצה ממני. אחרי שהוא אמר לי הערות מיניות, הוא הסתובב להשתין", אמר. "באתי אליו מאחור וחנקתי אותו. הוא ניסה להתנגד ואז ראיתי שהוא מת, שהוא מת לי בידיים. במקרה הייתה שם אבן גדולה ואז התחלתי לדפוק לו על הראש, אני לא זוכר כמה. כל מה שהוא עשה לי עבר לי בראש. הוא סורב לפוליגרף. במשך שנתיים איש לא האמין לו".

משפחתו של היילו טוענת כי כבר לפני היה שינוי בהתנהגותו של יונתן, אך הם לא ידעו מה הייתה הסיבה. "הוא דיבר בפעם הראשונה כשישב בכלא. תמיד הוא היה בא חבול ומדוכא ולא שתף אף אחד", אמר נ' קרוב משפחתו של יונתן. "הוא התבייש", אמרה מנאן אחותו של יונתן. "רציתי לשאול אותו סתם ככה אבל לא העזתי".

סיוטו של היילו טרם הסתיים. למרות הכרעת בית המשפט העליון לשחררו למעצר בית, בית המשפט המחוזי בלוד עוד עלול לגזור עליו 20 שנות מאסר, אך גם אם יחזור לשכונה, הוא יודע שיש לו עוד הרבה מכשולים עד שיוכל להגיע לנחלה. "הוא לא יחזור, אני בטוחה", אמרה מנאן.

(אריק וייס, אוקטובר 2012)

תגובה אחת ל-“המגזין עם אושרת קוטלר , אוקטובר 2012

  1. פינגבק: לקראת ההכרעה בעליון: לא להפקיר את יונתן היילו | שיחה מקומית·

כתיבת תגובה